“Het ANP investeert in kennis, technologie en partners”

Commercieel directeur Eline Deijs van het ANP:

‘Het ANP investeert in kennis, technologie en partners’

Er is zo’n overvloed aan nieuws en informatie; probeer daar als organisatie de voor jou belangrijke en relevante ontwikkelingen maar eens uit te filteren. En zie in die enorme dynamiek maar eens je eigen verhaal gehoord te krijgen. Het ANP helpt bedrijven en organisaties precies daarmee: grip krijgen op de wereld om hen heen en het optimaal bereiken van het publiek. We hebben de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in kennis, technologie en partnerships om onze zakelijke klanten een onderscheidend voordeel te bieden in communicatie en marketing. Ik merk dat dat steeds beter herkend en gewaardeerd wordt.

Ik zie van dichtbij hoe snel de ontwikkelingen in de media en communicatie gaan. Als bedrijf, instelling of overheidsdienst moet je mee in die ontwikkelingen. Je kunt niet af en toe eens het water peilen. Je moet continu aanwezig zijn waar jouw publiek zich beweegt. En 24 uur per dag weten wat er zich op alle kanalen en platforms afspeelt. Alleen zo weet je hoe je daar je eigen stem kunt laten horen.

Holistische visie en aanpak

Het ANP signaleerde dat bedrijven en organisaties behoefte hebben aan een holistische aanpak. Mediamonitoring, media-analyse, contentproductie en -distributie: geen losse producten, maar een logisch en vloeiend geheel van diensten en producten die op elkaar aansluiten. Dat was voor ons aanleiding om expertise in huis te halen, technologie te laten ontwikkelen en partners te zoeken. Zo kunnen we een totale ondersteuning op hoog niveau bieden. Dat aanbod staat nu als een huis.

Van archief tot agenda

We hebben het totale mediaspeelveld in beeld: paid, owned en earned kanalen, rtv, offline en online. De sociale media zijn daarbij een speelveld op zich, met een eigen hartslag, toon en dynamiek. Ook in die belangrijke ontwikkeling hebben we geïnvesteerd: complete monitoring van sociale media. En we overspannen een enorm tijdvlak: van het ANP-archief uit 1988 tot en met de agenda met duizenden events en nieuwsfeiten in de (nabije) toekomst.

De vraag naar monitoringexperts wordt steeds groter

Mediamonitoring en -analyse zijn bijna een wetenschap: je zult daarvoor experts moeten inschakelen. Dat adviseren wij bedrijven en organisaties, maar dat geldt ook voor onszelf. De ANP-informatiespecialisten helpen onze klanten bij het formuleren van de juiste zoekopdrachten zodat alleen relevante informatie bovenkomt.

Snel, accuraat en betrouwbaar

We hebben hard gewerkt aan een solide en complementair partnernetwerk waarmee wij onze klanten een totaalpakket kunnen aanbieden. Zo kunnen we alle media monitoren, de trends, ontwikkelingen en sentimenten analyseren, en communicatie- en marketinginspanningen voor bedrijven en organisaties meetbaar maken.

Die gebundelde expertise komt bijvoorbeeld goed tot uitdrukking in onze producten ANP360 Dashboard en ANP Crisismonitoring. ANP360 Dashboard biedt complete mediamonitoring en -analyse over echt alle relevante – online, offline, sociale media en rtv – nieuwsbronnen en ANP Crisismonitoring is vanaf minuut één paraat voor organisaties voor 24/7 ondersteuning bij crisiscommunicatie.

Bij alles wat we doen en aanbieden, blijven de ANP-kenmerken uiteraard gelden. We zijn snel, accuraat en betrouwbaar. De wereld van de media ontwikkelt zich stormachtig, maar dat zijn altijd onze ankerpunten. Dat is de basis van onze dienstverlening.

Links:
ANP360 Dashboard
www.anp.nl/producten/anp360-dashboard/

Crisismonitoring
www.anp.nl/producten/crisismonitoring/

 

 

 

Bekijk het productoverzicht
Over Eline Deijs Eline Deijs is commercieel directeur bij het ANP en heeft een grote staat van dienst in de digitale media op het gebied van marketing, sales en productontwikkeling, onder andere bij Sanoma, VNU en Weekbladpers Media.

Neem contact op
Eline Deijs